Mods / Développement

Nouveau ! Ouverture du forum spécial développeurs : http://browserquestlabs.forumsactifs.com/ 


Pour les développeurs qui souhaiteraient créer des mods ou un BrowserQuest 2.0, voici une traduction de la notice :

1. Editer les maps de BrowserQuest

Voici comment récupérer et éditer les maps de BrowserQuest :

1. Téléchargez les fichiers du jeu : Format ZIP

2. Téléchargez le logiciel gratuit Tiled Editor : Windows / Mac

3. Ouvrez le dossier mozilla-BrowserQuest-af32d24 (le zip téléchargé ci-dessus) et allez dans ce répertoire : \tools\maps\tmx.


4. Trouvez le fichier map.tmx et ouvrez-le avec Tiled Editor (clique droit -> Edit Tiletmx).

Il ne reste plus qu'à laisser libre court à votre imagination.

Pour exporter votre map, consulter la suite du tutoriel ici : https://github.com/mozilla/BrowserQuest/tree/master/tools/maps


2. Installer BrowserQuest sur un serveur


La traduction est en cours de réalisation, merci pour votre patience.

Documentation : installer le client sur son serveur

"The client directory should never be directly deployed to staging/production. Deployment steps:
1) Configure the websocket host/port:
In the client/config/ directory, copy config_build.json-dist to a new config_build.json file. Edit the contents of this file to change host/port settings.
2) Run the following commands from the project root:
(Note: nodejs is required to run the build script)
  • cd bin
  • chmod +x build.sh
  • ./build.sh
This will use the RequireJS optimizer tool to create a client-build/ directory containing a production-ready version of BrowserQuest.
A build log file will also be created at bin/build.txt.
The client-build directory can be renamed and deployed anywhere. It has no dependencies to any other file/folder in the repository."

Documentation : installer les fichiers "server" sur son serveur
"The game server currently runs on nodejs v0.4.7 (but should run fine on the latest stable as well) and requires the latest versions of the following npm libraries:
  • underscore
  • log
  • bison
  • websocket
  • websocket-server
  • sanitizer
All of them can be installed via npm install [module_name]

Configuration

The server settings (number of worlds, number of players per world, etc.) can be configured. Copy config_local.json-dist to a newconfig_local.json file, then edit it. The server will override default settings with this file.

Deployment

In order to deploy the server, simply copy the server and shared directories to the staging/production server.
Then run node server/js/main.js in order to start the server.
Note: the shared directory is the only one in the project which is a server dependency.

Monitoring

The server has a status URL which can be used as a health check or simply as a way to monitor player population.
Send a GET request to: http://[host]:[port]/status
It will return a JSON array containing the number of players in all instanced worlds on this game server."




4 commentaires:

  1. Bonjour,

    Est-ce que ce site est encore vivant ?

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  2. Boujour,

    Si jamais quelqu'un passe par là, vous êtes arriver à faire tourner le jeu en local et en ligne. Perso ça bloque sur l'écran d'accueil...

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    1. bonjour tjr pas réussi a faire tourné en local & en ligne non plus

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  3. Great game easy setup done and easy to add textures and diffrent characters, added a level system etc and my freinds loved it, also a little pvp area added aswell, when finished ill add the files to SourceForge

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